II Liceum Ogólnokształcące

im. prof. Kazimierza Morawskiego w Przemyślu

Wycieczka do Szkocji

28 lutego odbył się w naszej szkole II Konkurs Informatyczny dla szkół ponadgimnazjalnych organizowany przez firmę Order of Code oraz II LO, w którym nasi uczniowie zajęli pierwsze miejsce. Nagrodą główną była wycieczka do Szkocji. Zapraszamy do zapoznania się z relacją z tego wyjazdu.

10 czerwca przylecieliśmy do Edynburga i prosto z lotniska pojechaliśmy wynajętym samochodem do firmy Calnex. Jest to niewielka firma elektroniczna zajmująca się specjalistyczną dziedziną technologii - produkcją bardzo dokładnych pomiarowych urządzeń, które pomagają w synchronizacji połączeń internetowych i telefonicznych. Algorytm, który mieliśmy zaprogramować podczas konkursu, był właśnie uproszczoną wersją algorytmu obsługującego to urządzenie. Jeden z pracowników oprowadził nas po firmie, mieliśmy również okazję, aby zadawać pytania odnośnie pracy w sektorze IT.

Następnego dnia odwiedziliśmy firmę Skyscanner w Edynburgu, której jednym z założycieli jest prezes firmy Order of Code pan Wit Więch. Ta ogromna firma zatrudnia ponad 600 osób w swoich biurach w Wielkiej Brytanii, Singapurze, Pekinie, Shenzhen, Miami i Barcelonie. Kilku jej pracowników przygotowało dla nas prezentację przedstawiającą działanie firmy. Zobaczyliśmy jak pracuje korporacja. Mieliśmy również okazję porozmawiać z rodakami pracującymi w Skyscannerze.

Druga część naszego pobytu w Szkocji miała charakter rekreacyjny. W wolnych chwilach zwiedzaliśmy Edynburg, a także wspięliśmy się na pobliskie Salibury Crags, czyli na wzniesienie, z którego widać całą panoramę miasta. Trzeciego dnia wyruszyliśmy na jednodniową autokarową wycieczkę po Szkocji. Odwiedziliśmy takie miejsca jak: Glen Coe, Ben Nevis, Loch Ness, Inverness, Cairngorm Mountains. Przejeżdżaliśmy także obok zamku Inverness, który był siedzibą Szekspirowskiego Makbeta. W czwarty dzień przed wylotem zwiedziliśmy  Narodowe Muzeum Szkocji.

Przez cały pobyt dopisywała nam niespotykana w Wielkiej Brytanii słoneczna pogoda.